Back to blog

Natuur & Milieu ondersteunt de wetenschappelijke methode achter de Bright Eco Rating

2 december 2014 in Duurzaam Grafisch produceren en verpakken

Op de verpakking innovatie beurs in Zaandam heb ik een zeer interessant initiatief ontdekt: namelijk het Bright concept van de Paardekooper van de windt group.  Het goede aan dit initiatief is dat dit het “greenwashen” kan tegengaan. Dit is belangrijk omdat het grafische bedrijven kan helpen op een geloofwaardige werk te maken van duurzaamheid! Opdrachtgevers zien duurzaamheid als een belangrijke factor in de keuze die ze maken voor een leverancier.

Het feit dat Natuur & Milieu Bright ondersteund is een waardevolle factor!

 

 

het Bright concept

het Bright concept

natuurmilieu

De motivatie achter Bright:

De wereldbevolking kapt bomen sneller dan ze kunnen groeien.
We halen meer water uit rivieren dan regen kan aanvullen.
We stoten meer CO2 uit dan oceanen en bossen kunnen absorberen.
Dit maakt het noodzakelijk dat we op een verantwoorde manier omgaan met beschikbare grondstoffen.

Dankzij onze LCA-Methode verwerven wij veel nieuwe kennis over de milieu-impact van onze producten. Dit stelt ons in staat onze producten te verbeteren door de milieu-impact te verminderen. Hier werken wij iedere dag aan! Alleen producten die duidelijk beter scoren dan het gemiddelde vergelijkbare product in de markt worden onder het merk Bright® verkocht.

Bright® staat voor een revolutionaire manier van denken, doorbreekt “greenwashing” en daagt uit tot het maken van verantwoorde keuzes. Want producenten, groothandels en retailers hebben samen de kracht én verantwoordelijkheid om ons consumptiegedrag te beïnvloeden.

Dus doe mee! Think Bright !

Deze organisatie ondersteunt de LCA-methode:

Meer weten over Bright?

http://www.brightpackaging.com